Alustamine Google Analytics programmiga

See postitus on mõeldud kõigile, kellel on olemas oma kodulehekülg ning omavad soovi jälgida oma veebilehe statistikat. On olemas palju erinevaid programme, mille abil saab jälgida oma kodulehe külastatavust ning muid asjaolusid, kuid selles postituses toome esile parima milleks on Google Analytics programm.

Google Analytics programm aitab sul jälgida põhimõtteliselt kõike, mida sul vaja läheb, nagu näiteks:

  • Näed, palju on lehe külastatavus
  • Näed, kui kaua keegi millisel lehel viibib
  • Näed, millise märksõnaga keegi sinu lehele satub
  • Millal sinu leheküljelt lahkutakse jpm..

google analytics

 

Kui valid kodulehtede tegemise meilt, siis võid kindel olla, et lisame selle programmi ka sinu veebilehele.

Aga aitab nüüd pikast sissejuhatusest ning asume selgitama, mis asi seal milleks olemas on.

Dashboards ehk töölaud

Sisenedes Google Analytics programmi keskkonda leiad ennast töölaualt, kus on koheselt olemas enamtähtsad statistikad. Seda töölauda on võimalik muuta. Samuti on võimalik jätta olemasolev alles ning lisada juurde lisa töölaud.

  • Visits/Unique visitors – ehk külastatavus/uued külastused. Põhimõttes on nad üks ja sama, aga samas ei ole ka. Nende vahe on see, et kui külastatavus näitab tervet külastatavust kindla perioodi kohta, siis uued külastatavused jätavad välja korduvad külastatavused. Reeglina on uued külastused alati väiksemad kui tavalised.
  • Bounce rate – tagasipõrkumine. Google Analytics näitab sinu tagasipõrkumist protsentuaalselt. “Tagasipõrkumine” tähendab seda, kui mitu protsenti lahkus sinu kodulehelt pärast esimese lehekülje külastamist. Ma usun, et ei pea rääkima, kui tähtis see sulle on. Üldises mõttes tähendab see seda, et mida madalam on sinu BR, seda rohkem inimesi on sinu lehe sisust huvitunud. Vahel võib aga esineda kõrge Bounce rate(eriti blogidel), kus inimene on otsinud läbi otsingumootori ühte kindlat asja, seejärel selle leidnud, lugenud ja lahkunud. Kui tagasipõrkumine on liiga kõrge, siis tasuks mõelda lehe sisu ümbersõnastusele. Samas võib olla aga ka probleem lehe liiga aeglases laadimises.
  • Pageviews – ehk lehekülje vaatamised. Lehekülje vaatamised näitavad sulle, mitu korda on sinu lehte tervikuna vaadatud teatud perioodi vältel.
  • Pages/Visits – näitab sulle ära, kui mitu lehekülge ühe sessiooni(päeva) jooksul keskmiselt vaadatakse. Kui lehekülg on omavahel ilusti lingitud, siis võib see tulemus olla üpriski hea.
  • Avg. Visit Duration – kajastab, kui mitu tundi/minutit/sekundit sinu veebilehel keskmiselt ollakse.

Veel on töölauale võimalik lisada/näha kus riigist sinu lehekülge külastatakse, millist brauserit kasutatakse ja palju muud.

Audience ehk otsetõlkes publik

Selle lehekülje olemus on sarnane töölauaga, kuid eeldab suuremaid oskusi analüüsimisel. Õnneks ongi tegu statistikaprogrammiga ning arvutab kõik ise välja. Peamine ülesanne on asjadest lihtsalt aru saada.
Antud lehel peaksime peamise tähtsusega kohti järgnevateks:

  • Overview – ehk ülevaade. Põhimõtteliselt seal on kõik eelpool nimetatud. Nagu ennem mainitud siis töölaual on asjad, mis on terve Google Analytics programmi sees laiali.
  • Demographics – Näitab eeldatavat keelt (brauseri keel) mida vaataja kõneleb. Nipp oleks aru saada sellest, et kui _ru keelelt on külastatavus suur, aga puudub venekeelne kodulehe võimalus, siis tasuks see lasta teha.
  • Technology – näitab milliselt brauserilt inimene sinu kodulehte külastab. Kindlasti peaks sinu veebileht töötama olenemata brauserist.
  • Mobile – näitab ära kui palju külastatakse sinu lehekülge telefonitsi. Oleme märganud, et kui firma tegeleb facebook reklaamiga, siis on tema veebilehe külastatavus mobiilselt tunduvalt kõrgem, kui muidu. Kui mobiilne külastatavus on vähemal 30%, siis peaksite olema veendunud, et teie kodulehekülg on telefonisõbralik.

Traffic Sources ehk kus kohast sinu koduleheküljele tullakse

Sealt on võimalik aru saada, kus kohast sinu lehele saabutakse. Üldiselt kajastuvad seal leheküljed nagu google, facebook, otsetulek google analytics opetusjms.. Samuti on võimalik tuvastada seda, millistest märksõnadest tullakse. Üldiselt on nii, et mida täpsemalt seostub märksõna sinu valdkonnaga, seda väiksem on Bounce rate ning suurem müügitulu.
Kui sinu veebileht on otsingumootoritele hästi optimeeritud ja see esineb esilehel, siis on täiesti arusaadav google.ee/organic – see tähendab orgaanilist tulekut sinu lehele.

Content ehk sisu läbi Google Analytics programmi

Võtmetähendus kohas nimega “Site content” mis näitab ära täpse lehekülje vaatamised, tagasipõrkumised, kestvuse, lahkumise ja palju muud. Samuti mainitud eespool, mida miski tähendab 🙂
Site speed – näitab ära laadimiskiiruse. Seal võib esineda hüppeid nagu näiteks 15sekundit, mis on ilmselgelt väga palju. See võis tuleneda näiteks serveri teenuspakkujast, kellel esinesid teatud päeval probleemid. Samuti võib eeldada, et sellel päeval oli bounce rate laes ning vaatamised maas.

Nagu postituses seletatud, siis Google Analytics programm on väga kasulik ning mugav kui sellest õigesti aru saada. Nüüd, kui põhitõed selged, siis polegi muud, kui tuleks see enda kodulehele lisada ning alustada analüüsimisega. Otsige välja suurimad tagasipõrkuvad lehed, analüüsiga ja muutke ja vaadake mis saab 🙂