Okei, oled sättinud üles Google AdWords, Facebook või mõne muu reklaamikanali ning mõni külastaja on juba läbi selle sinu lehele saabunud. Mis edasi?

Mõtled arvatavasti, et nüüd on reklaam üleval ja võib jalad seinale panna ning päringuid oodata? Mõtle uuesti..

Oleme valmistanud oma klientidele palju reklaame ning üha ikka peame tõdema, et reklaami laivi laskmine on alles esimene samm selle suunas, et külastajast klient saaks. Kui reklaam on üleval, on aeg alustada konversiooni parandamiseks, ehk tuleks hakata rakendama CRO tehnikaid (conversion rate optimization). Kui tegemist on tasulise reklaamiga, siis on alati võimalik seda teha paremaks.

Selles postituses annamegi sulle mõned head nõuanded tasulise reklaami konversiooni suurendamiseks, mida oleme ise läbi aegade õppinud.

1. Kasuta maandumislehte

Juba mitu postitust järjest oleme rääkinud maandumislehest (sorry). Maandumisleht – teisisõnu kampaanialeht, landing page või midagi sarnast on kodulehel paiknev eraldiseisev sisuleht, mis on spetsiaalselt mõeldud reklaamist tulevatele külastajaltele. Asja mõte on selles, et kui külastaja tuleb läbi reklaami sinu lehele, siis talle tuleb sööta ette vaid see info, mis on antud hetkel oluline. Igasugused tuled ja viled tuleks ära kaotada ning keskenduda reklaami sõnumi edastamisele. Maandumislehe ja selle tähtsuse kohta saad täpsemalt lugeda siit.

2. Reklaamsõnum peaks olema kajastatud ka lehel, kuhu külastaja maandub

Reklaamis sisalduv põhilause peaks olema esindatud ka kodulehe eesotsas ja see peaks olema koheselt näha. Näiteks, kui müüd jalgrattaid, ning sinu kampaania lause on üles ehitatud selliselt: “Eelmise hooaja enimmüüdud jalgrattad see kuu -30%”, siis peaks see sama lause olema ka lehel, kuhu külastaja suunad. Mõte on selles, et kui külastaja liigub mingilt lehelt ära teisele lehele, siis tal oleks kohe selge ülevaade, et on ikka õiges kohas.

3. Testi erinevaid pealkirju

Pealkirjast sõltub väga palju. Vahel vaid ühe sõna muutmine lauses võib suurendada konversiooni märkimisväärselt. Väikse nõuandena võime öelda, et pealkirjad kus on sees ka mõni number, toimivad palju paremini kui tavalised pealkirjad. Kummale pealkirjale sina meelsamini vajutaksid?

a) Tähtsad moodused, kuidas suunata külastaja sinu lehele
b) 8 tähtsat moodust, kuidas suunata külastaja sinu lehele.

4. Anna külastajale võimalus vaadata ka teisi pakutavaid tooteid/teenuseid

Jätkame jalgrataste näitel. Võib-olla külastajale kohe enimmüüdud jalgrattad huvi ei paku, kuid ta soovib siiski omale jalgratast ning vajutab reklaamile. Siis oleks hea, kui seal oleks kuvatud ka mõned rattad, mis on: odavad/ mõne kindla brändi omad / mõne testsõidu võitjad / või midagi sarnast. Anna talle võimalus ka teiste toodetega tutvumiseks. Oleme tihti pannud tähele, et kui teeme reklaami spetsiaalselt mõnele brändile või tootele suunatult, siis suureneb ka mõne teise tootegrupi müük. Seetõttu oleks hea anda külastajale võimalus ka teiste toodetega tutvumiseks juba varakult.

5. A/B testimine

Kui oled testinud erinevaid pealkirju ning saanud selgeks, milline pealkiri on võimalikest versioonidest kõige parema konversiooniga, siis oleks aeg testida ülejäänud lehte. Testi alampealkirju, soodustuse määra ja seda kuidas hind kuvatud on, põhjuseid miks peaks külastaja ostma sinu toote/teenuse, mõne “trust” elemendi erinevaid versioone jne. Proovi erinevaid lähenemisi ning vaata kuidas see muudab sinu lehe konversiooni. Kui teed A/B testi, siis testi ühte asja korraga, muidu ei saa selget ülevaadet.

6. Leia õige sihtgrupp

Mida täpsem on sihtgrupp, seda paremini reklaam toimib. Kui teed reklaami läbi Google AdWordsi, siis kasuta negatiivseid märksõnu, mille kaudu sinu reklaami ei kuvata. Kui kasutad Facebook ads reklaame, siis reklaami valmistades katsu mõelda oma ideaalkliendile – kes ta on? Anna reklaamile need suunad ja kuva reklaami vaid neile. Kui teed reklaami mõnes muus kanalis, siis tee seda õiges kohas. Näiteks, kui sinu “jalgrattaid müüv ettevõte” teeb mujal reklaami, siis see võiks olla koht kus peamiselt jalgratturid koos viibivad – mõni foorum näiteks? Peamiselt siiski hetkel soovitame kasutada tasulise reklaami tegemiseks kahte põhilist kohta – Google ja Facebook.

 

Kokkuvõtteks tahame öelda seda, et tasulist reklaami on võimalik alati teha paremaks. Mida paremaks suudad reklaami konversiooni ajada, seda suurem ROI sul on ning seda rohkem saad investeerida uutesse reklaamidesse. Edukat proovimist ja katsetamist!