Kindlasti on igaüks meist sattunud vähemalt korra elus maandumislehel. Maandumisleht, ehk „landing page“ on üldisest veebilehest eraldiseisev sisuleht mingi kindla tegevuse suunamiseks või mõne kindla toote või teenuse väga täpseks tutvustamiseks. Maandumislehe eesmärk on panna külastaja tegema mingit tegevust.

Maandumislehti kutsutakse sageli ka kampaanialehtedeks või reklaamlehtedeks. Maandumine tuleneb just sellest, et külastaja on läbi CTA (Call To Action) lehele sattunud.

Selles postituses katsumegi selgeks teha maandumislehe olemuse ning sellega seoses aidata teil tekitada mõned mõtted, milleks ja kus maandumislehte kasutada.

 

Milleks ja kus maandumislehte kasutada

Landing paged on ühed oluliseimad sisulehed veebilehtedel külastaja tähelepanu saamiseks. Küll aga Eestis neid veel väga palju ei kasutata. Uuringud on näidanud, et kodulehe keskmine konversioon on 1-3% vahel. Maandumislehe olemasolul aga kuni 15% juures.

Maandumislehti tuleks kasutada siis, kui külastajaid suunatakse läbi tasuliste reklaamkanalite. Olgu selleks siis Google Adwords, Facebook reklaam või mõni muu meediakampaania. Vastavalt reklaamikanalile ja selle CTA vormile tuleks sarnaselt ehitada ka maandumislehe sisu.

 

Maandumislehti on kahte tüüpi

Maandumislehti võib jaotada kahte peamisesse gruppi.  Üks nendest on toote tutvustus ja seeläbi edasine suunamine. Teine grupp on külastaja andmete saamine.

Kampaanialeht toote või teenuse tutvustamiseks:

Esimene versioon maandumislehest on toodet või teenust tutvustav maandumisleht. Välismaal kutsutakse seda versiooni „Click Through Landing Page“. Sellist tüüpi kampaanialehe eesmärk on suunata külastaja läbi maandumislehest edasisele lehele. Lehel antakse tootest või teenusest väga hea ülevaade ning peale seda suunatakse külastaja edasi toodet ostma.

Väga tihti oleme just tähele pannud seda, et tasuline reklaam on üles pandud, kuid suunamine on tehtud lehele, mis ei aita külastajal edasisest aru saada. Näiteks reklaamis tutvustatakse mingit kindlat toodet, kuid külastaja suunatakse edasi avalehele. Mida ta seal edasi peaks tegema? Üldjuhul paljud ei viitsigi midagi teha ning lähevad lihtsalt minema.

Selleks võetaksegi appi maandumisleht, et suunata külastaja kenasti toote juurde kus juba tutvustatakse talle seda täpselt ning sealt edasi suunatakse ta ostukorvi ostu vormistama.

Näiteks: https://www.100tipstoattractmoney.com/

 

Andmete saamiseks valmistatud maandumisleht

Teist tüüpi maandumisleht on mõeldud külastaja andmete saamiseks. Näiteks püütakse läbi reklaamlehe külastaja emaili või telefoni numbrit või hoopis midagi muud. Üldjuhul sellisel maandumislehel peaks külastajale pakkuma mingit vastuteenet.

Näiteks pakkuge tasuta e-raamatut, mille saadate tema antud emailile. Või siis pakute sooduskupongi teie toodetele, mis samuti saadetakse emailile. Põhiline oleks see, et külastaja saaks juba samal lehel oma andmed ära sisestada.

Näiteks: https://www.veebidoktor.ee/koduleht/

 

Maandumislehe 7 ülimalt olulist elementi

  • Tugev pealkiri – oluline oleks ka see, et CTA mida reklaamis ütlete oleks külastajal silmade ees ka teie maandumislehel. Siis saab külastaja kergelt aru, et on õiges kohas.
  • Tutvustus – selge tutvustav info, mida pakute ning mida külastaja oma andmete sisestamise eest saab.
  • Pildimaterjal – võiks olla mahlakas ja huvitav. Pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna. Kas teadsid, et inimese aju töötleb pilti 60 000 korda kiiremini kui teksti?
  • Vorm – päringu või andmete küsimiseks valmistatud kontaktivorm.
  • Tagasiside – juba toodet või teenust kasutanud inimeste tagasiside. Eriti hea oleks, kui need oleks koos isiku pildi ja nimega.
  • Turvaelemendid – mis annaks külastajale usaldustunde.
  • Sotsiaalmeedia – lingid külastajale lehe jagamiseks.

 

Oluline on luua iga kampaania jaoks eraldi maandumisleht ja kasutada õigeid reklaamikanaleid külastajate saamiseks. Kui üks reklaamikanal ei toimi, siis mine edasi järgmisele ning proovi seni, kuni oled leidnud õige kanali. Iga maandumisleht võib vajada täiustamist ning iga muudatus mõjutab CTR määra. Testi erinevaid võimalusi, et saada parim tulemus. Ära unusta, et iga tootel ja teenusel peaks olema eraldi maandumisleht. Keskendu ühel maandumislehel ühe kindla tegevuse suunamisele.