Internetis muutub iga päev palju asju. Enamus nendest on sellised väikesed muudatused, millega ei pea tingimata kaasa minema. Küll on aga toimunud ka palju suuremaid muudatusi, mis tänapäevase müra ja kära tõttu võivad olla sinust lihtsalt mööda tuhisenud. Koostasime sellega seoses postituse, mis haarab kõik need suuremad muudatused kokku, seletab lahti ja paneb sind mõtlema kuidas edasi minna.

Mida kiiremini vead parandad, seda kiiremini oled õigetes rööbastes tagasi

Vead, mis välja toome, ei ole tähtsuse järjekorras. Kõik need vead omavad üksteise suhtes enam-vähem võrdset osakaalu ja kõik need muutused mõjutavad sinu kodulehe külastatavust, bounce rate määra, sisulehtede keskmist külastatavust, veebilehel viibimise aega ja mis kõige tähtsam – teenuse või toote müüki.

mine-alla

1. Kodulehe eesmärk on muutunud

Puutume väga tihti kokku ettevõtetega, kelle vana veebileht sisaldab kahte lauset esilehel: “Tere tulemast meie veebilehele. Meie pakutavad teenused on…” ja kõik. Või siis on teenuste sisuleht selline, kus on kaks-neli lauset sisumaterjali ja sellega lugu läbi. Veebileht peab  andma edasi emotsiooni. Sellel peab olema kindel eesmärk: lahendada probleemi – kui lehe eesmärk on pakkuda teenust/toodet, siis peaks mõtlema sellele, mis on külastaja probleemid ja mured. Miks ta sinu lehele tuli? Mis vastuseid ta siit ootab saada? Leht peaks sisaldama nii probleemile lahenduse leidmist (mingi teenuse või toote pakkumist “Call to Action” nupuga), tehtud töid, abistavaid materjale, hästi leitavat kontaktivormi ja üldinfot. Oleme ausad – kui sinu veebileht on kujunduslikult kole ja eemaletõukav siis külastaja lihtsalt lahkub.

2. Nutiseadmete eiramine

Veebileht peab olema responsive (skaleeruv). Skaleeruv veebileht tähendab seda, et veebileht võtab vastava seadme mõõdud ja kuvab lehte terve ekraani ulatuses. Tekst on hästi loetav ja külastaja ei kao lehel ära.

Skaleeruv veebileht ei lase kodulehe külastajal liikuda lehel horisontaalselt, mis on hea, sest külastajal on vähem eksimisruumi. Kogu liikumine lehel toimub vertikaalselt ja külastajal pole tarvis rohkem, kui oma pöialt.

Kas teadsid, et viimaste andmete kohaselt guugeldavad inimesed 30% oma otsingutest nutiseadmetega? Samuti rõhub sellele Google, kes on ametlikult öelnud, et skaleeruval veebilehel on paremad võimalused olla otsingutes eespool. Google andmetel on 61% suurem tõenäosus, et külastaja lahkub sinu veebilehelt kui see ei ole nutiseadme sõbralik.

3. SEO ignoreerimine

Ehk sinu koduleht ei ole optimeeritud otsingumootoritele. Peamiselt saab siin rääkida Google otsingumootorist. Kodulehe kood ja sisu peab vastama teatud standarditele, mis on vaikimisi Google poolt välja kujunenud. Näiteks, peaks olema korras sinu veebilehe URL’id, ehk kui sinu pakutav teenus on näiteks juuste keemiline värvimine, siis domeen peaks olema ka mingidomeen.ee/teenused/juuste-keemiline-varvimine. Samuti peaks olema paigas headingu tagid H1, H2, H3, lehe tiitlid ja tutvustuslaused. Samuti peaks olema viited sotsiaalmeedia kanalitele ja palju muud.

Kas teadsid, et 90% guugeldajatest ei külasta otsingutulemuste 2. lehte. Seega on ülimalt oluline olla otsingumootorites oma märksõnaga esimesel lehel.

4. Statistika mõõtmine

Veebilehel peab olema peal jälgimisprogramm, millega saad oma veebilehel toimunut jälgida ja analüüsida. See annab sulle soodsad tingimused näiteks mõõta toimunud kampaaniaid. Meie soovitame kasutada Google Analytics tarkvara, mille peale installides saad kaardistada väga palju erinevaid tegevusi, näiteks kus lehel on kehv külastus, mis lehel viibitakse kaua. Samuti on võimalik paigaldada legele Google Goal, mis annab võimaluse jälgida ja analüüsida tulemusi ostude sooritamise osas. Sellekohta võid küsida meilt täpsemat infot tauta konsultatsioonil.

5. Kodulehe kaasaegsus

Stanfordi uurimuste kohaselt kulub külastajal esimese emotsiooni saamiseks kodulehel vaid 0.05 sekundit. See on ÜKS silmapilgutus. Kaasaegne ja uuenduslik veebileht aitab külastajat hea emotsiooni loomisel 75% enam, kui vanaaegses stiilis veebileht. Kindlasti on see suur põhjus, miks kaaluda veebilehe uuendamist!

Kaasaegne veebileht on kasutajasõbralik, suurte õhuvahede ja hingamisruumiga. Sisaldab kutsuvaid lauseid ja nuppe hinnapäringu sooritamiseks. On skaleeruv ja SEO sõbralik.

6. Piltide kehv valik

Nagu tänapäeval ikka, on inimestel ülimalt kiire. Tahetakse saada kohe ja kiirelt informatsiooni. Väga palju ostetakse silmadega. Tegime ka ise testi läbi Facebook reklaamide. Kasutasime kahte erinevat pilti sama kampaania puhul. Kampaania sihtgrupiks olid naised, kes on huvitatud internetiturundusest, kodulehtedest ja ettevõtlusest.

adsid

Üks pilt sai 46% parema tulemuse. Seda on pea poole rohkem. Analüüsi tulemusel saime aru, et inimesed kes on huvitatud ettevõtlusest seostavad end modernses keskkonnas ja korrektselt riides.

Eriti oluline on näiteks sinu kodulehe “tehtud tööd” osa, mis kusjuures on enamustel meie poolt analüüsitud veebilehtedel üks enim külastatav sisuleht. Kontrolli kindlasti üle oma pildid. Kui vaja, siis tee ka uued. See on ju siiski peegeldus sellest, mis näitab, kui head töö kvaliteeti sa pakud!

7. Koduleht on raskesti hallatav

Kui sul on keeruline hallata oma veebilehte ise, siis on see suur probleem, mille tulemusel lükkad kindlasti haldust ühest päevast teise aina edasi ja edasi. Selle tulemusel on leht juba olnud muutmata mitu kuud. Kodulehe halduskeskkond peab olema lihtne, soovitatavalt ka eesti keeles. Meie soovitame kasutada WordPress sisuhaldusplatvormi (mida kasutame ka ise). Põhimõtteliselt on kõige muutmine seal ülimalt lihtne ja loogiline.

Kui sinu veebileht vajab uuenduskuuri, siis küsi meilt kindlasti konsultatsiooni. Saame kokku, kaardistame teie mõtted ja anname ka ise mõtteid, kuidas edasi minna. Vajuta paremal olevat “Registreeru TASUTA konsulatsioonile” nuppu, täida väljad ja saame kokku!