Bounce rate – mis see on?

“Bounce rate” ehk tõlkena tagasipõrke tase on leitav Google Analytics programmis. Asukoha, kus see asub leiad siit. Tagasipõrke tase on see, kui kodulehekülje külastaja tuleb sinu veebilehele midagi vaatama, vaatab ainult ühte lehte ning vajutab tagasi nuppu.

See on paha, sest tõenäoliselt on sinu veebileht ebahuvitav või mitte piisavalt relevantne. Bounce rate on üks Google algorütmi osast mida ta pidevalt jälgib. Kui sinu kõik leheküljed on kõrge tagasipõrkega võib see muuta lehe otsingutulemusi. Teisisõnu, Google võib Bouncing Springslükata sinu lehe otsingumootoris taha poole.
Üks põhjus on veel, miks võib olla kõrge bounce rate. Valed märksõnad. Kui oled valinud omale SEO teenusepakkuja või teed seda ise ning oled sattunud otsingutulemustes etteotsa tõuseb lehe külastatavus. Tähtis on aga siin see, et optimeerid oma lehte õigesti. Kui sinu lehekülg räägib või pakub teenust diivanite valdkonnas, siis kindlasti ei tohiks optimeerida lehte näiteks spordi valdkonda, sest nende erinevus on liiga suur. Lehekülje külastaja otsib mingit spordiala ning leiab sinu kodulehe. Klikkab sinna ning avastab diivanid. Sellest aga külastaja hetkel huvitatud ei ole ning vajutab “back” nuppu ning pauhh- tekibki tagasipõrke tõus.

Millal pole kõrge bounce rate halb

Pane tähele, et kõrge bounce rate ei ole alati halb. Võib tekkida olukord, kus külastaja viibib sinu lehel 15 minutit lugedes ühte ja sama teksti. Saades teada vastuse, lahkutakse lehelt. Tavaliselt esineb selline ebaharilik tagasipõrke võimalus blogi või “kuidas..” märksõna valdkondades. Samuti võib olla kontakti leht kõrge tagasipõrkega, kus klient saab oma soovitud info ning lahkub.

Kui aga kõrge bounce rate esineb lehel mis on tegevust üles kutsuv, tasuks vaadata üle kindlasti lehe sisu tekstid. Tuleb vaadata kriitilise pilguga:

  1. Ega see leht pole liiga harjumatu.
  2. Kas lehekülg on silmale liiga ebaharilik.
  3. Kas lehekülg on raske ning arusaamatu.
  4. Kas üles kutsuv link on vigane.

Tagasipõrke taseme parandamine
Mõned lihtsad ning kiired õpetused:

  • Muuda teksti. Tee sisu huvitavaks. Kasuta erinevaid alampealkirju erinevates suurustes ja vajadusel ka värvides.
  • Lisa töötav ning arusaadav tegevust üles kutsuv lause. Näiteks: VÕTA ÜHENDUST SIIT!
  • Ülemine navigatsiooni manüü peab olema lihtne ning arusaadav. Külastaja peab saama aru mis lehele edasi minna.
  • Lehekülg peab laadima end piisavalt kiirelt. Liigselt aeglane laadimine on üks paljudest põhjustest, miks vajutatakse tagasi nuppu.
  • Veendu et lehekülg töötaks korrektselt erinevates brauserites
  • Veendu, et lehekülge oleks võimalik kasutada ka tahvelarvuti ning telefoniga. Infot responsive kodulehe kohta leiad meie eelnevas blogi postituses

Kui vajalikud kriteeriumid on täidetud, tuleb vaid jälgida Google Analyticsit. Jätkuvalt sarnase bounce rate puhul võid võtta meiega ühendust. Teeme lehele auditi ning vaatame, mis võiks olla teisiti.

**Ekstra õpetus: Kasuta erinevaid ning huvitavaid pilte.