Kodulehe SEO on muutuv protsess

SEO

Kodulehe optimeerimine ehk SEO on pidevalt muutuv protsess. Otsingumootorid muudavad pidevalt oma algoritme, nende seast populaarseim Google teeb seda enda sõnul ligi 400 korda aastas.

google optimeerimine

Selleks, et olla Google jaoks kvaliteetne otsingutulemus tuleb end pidevalt kursis hoida Google „trendidega“.

Mis on Google jaoks oluline?

SEO optimeerimine on peale loendamatuid uuendusi oluliselt muutunud. Enam ei piisa massilisest linkimisest või paarist märksõnast, mis sai määratud aasta tagasi. Hoopis vastupidi, selline tegevus või tegevusetus tõstavad kodulehe Google silmis ebakvaliteetseks ja lehe koht otsingumootorites langeb olematule positsioonile. Google väärtustab nüüd:

  • Värsket ja unikaalset sisu
  • Asjakohaseid märksõnu
  • Kvaliteetseid linke

Värske ja unikaalne sisu tõstab eelkõige lehe kvaliteeti. Oluline on kirjutada oma kodulehe tekste ise, mitte kopeerida konkurentidelt. Unikaalsed tekstid tõstavad lehe positsiooni mitte ainult Google jaoks vaid ka lugeja jaoks. SEO eesmärk on teha leht võimalikult nähtavaks. Kui keegi peale esmakülastust enam lehele tagasi ei soovi tulla, on jõupingutused olnud üsna tulutud.

Kui lehe sisuga on seotud ka asjakohased märksõnad on olukord juba üsna hea. Positiivse tulemuse annab märksõnade asjakohasus ja õige määramine. Võrreldes paari aasta taguse olukorraga, kus META tag’id ja märksõnaküllus olid kuum teema, on toimunud suuri muudatusi.

Kui varem oli oluline pigem linkide arv kui kvaliteet, siis nüüd on vastupidi. Google hindab linke, mis on mõeldud kasutajatele, mitte optimeerimise eesmärgil. Linkimise eesmärk on suunata külastajad kvaliteetselt lehelt, kus on olemas tegelik lugejas/vaatajaskond ja panna need inimesed oma lingile klõpsama.

Mida vältida?

Selleks, et Google su lehte rämpsuks ei peaks tuleb vältida mitmeid  ebakvaliteetseid meetodeid:

  • Massiline linkimine
  • Aeglane lehe laadimine
  • Mittetoimivad sise- ja välislingid
  • Liigne sisutihedus
  • Kopeeritud ja/või kontekstiväline sisu
  • Märksõnade petmine
  • Peidetud tekstid ja märksõnad
  • Automaatsed päringud

Ebaausad meetodid võivad tuua klikke, kuid arvestada tuleb, et kontekstiväline ja ebaoluline sisu peletab kliendid kiiresti minema. Lisaks võivad sellised meetodid kaasa tuua spämilisti sattumise, mis muudab lehe Google jaoks ebakvaliteetseks ja „märkamatuks“. Massiline linkimine jm black-hat SEO meetodid on sõltuvust tekitavad. Lehe puhastamine nendest võtab kaua aega ja ilma kvaliteetse optimeerimiseta langeb lehe positsioon otsingutulemustes internetisügavustesse.