Kodulehe optimeerimine on tähtis, sest tänu sellele saad sa oma lehele sihitud külastatavust, ehk potensiaalseid kliente. Nagu SEO tähendab otse inglisekeelest ( SEO = otsingumootorite optimeerimine) siis on see küllalti arusaadav, et optimeeritakse märksõna ja selle sattumist otsingumootorisse.

Kõik aga saab alguse ühest asjast. Sa pead kindlaks tegema oma praeguse positsiooni otsingumootorites ( kui seda üldse on ). Et alustada märksõnade jälgimisega, pead saama teada, millised ja mitmendal positsioonil märksõnad on. Samuti pead tegema omale selgeks, millistega plaanid esinema hakata. Tihti aga tuleb raskusi just teadmisega, mitmes sa oled, sest küllaltki tülikas on järjest 100 lehekülge otsinguid läbi klikata ja manuaalselt otsida.
kodulehe optimeerimine ja märksõna otsing

Selleks,et seda jälgimisprotsessi kiirendada anname omalt poolt mõned soovitused. Muidugi, kui sa ostad sisse kodulehe optimeerimist, siis sul ei ole tarvis ise märksõnu nii pingsalt jälgida, sest seda teevad sinu eest sinu SEO spetsialistid ning sa saad aruandeid nagunii.

Aga see selleks. Oletame, et kodulehe optimeerimine oma lehel toimub sinu enda poolt. Kuidas saaksid kergendada oma märksõnade jälgimist tohutult?

Kodulehe optimeerimine – kuidas jälgida märksõnu?

1. Kõigepealt, et teada saada oma olemasolevad märksõnad, peaksid läbi vaatama kogu kodulehe tektsi ning registreerima omale google webmaster tools konto. Sealt peaksid siis saama koodi, mis tuleb lisada sinu kodulehe <head> koodiosa vahele. Nüüd, kui sul on äsja valminud veebileht, siis kindlasti peaksid oma kodulehekülje url’id manuaalselt sisestama ning siis läheb mõned tunnid-päevad aega kuni hakkad nägema tulemusi. Kui sul on koduleht juba vanem, siis ei tohiks kaua aega minna ning manuaalset sisestust ei pruugi vaja minna kuid koodi oma lehele pead siiski paigaldama. Seda siis juhul kui kodulehe optimeerimine on juba toimunud.

2. Webmaster tools konto abil saad näha oma märksõnade positsioone google otsingutes. Meie aga selle jälgimismoodusega nii rahule ei jää. Okei, sellega saab tõesti teada mitmes sa oled, kui palju sa otsingutulemustes oled teatud perioodis esinenud ning kui mitu korda on läbi otsingutulemuse sinu lehele tuldud. Kuid ei, sellest ei piisa, vähemalt siis mitte kui oled hingega SEO juures.

3. Selleks, et saaksid parema ülevaate ehk saaksid teada kas kodulehe optimeerimine on sind aidanud või mitte ning kas oled tänu sellele otsingutes tõusnud või langenud on ka paremaid programme. Näiteks nagu “Rank Tracker”. Programmil on kaks versiooni. Tasuta ning tasuline. Tasuta programm on põhimõtteliselt sama, kuid esinevad mõned nõrgemad küljed-näiteks ei saa salvestada viimaseid päringuid. Selletõttu soovitaksime kasutada tasulist programmi mis on päris krõbe – pea 100$. Selle programmi abil saad aga teada täpselt oma tulemusi ning jälgida kas oled langenud või tõusnud. Samuti on palju muid lisasid mida tasuks proovima kuid hetkel ei hakka neid välja tooma.

Kokkuvõtteks sooviksin siiski öelda, et kui soovid, võid seda kõike teha nii käsitsi, kasutades google abi või osta kallis programm. Käsitsi otsides võib saada väga erinevaid tulemusi ning osad ei pruugi üldsegi õiged olla – ehk kindlasti tasuks kasutada kasvõi google webmaster tools kontot jälgimisena.