Kodulehe tegemine ehk 6 esmast sammu kvaliteetse lehe kiiremaks valmimiseks!

Kodulehe tegemine võib pealiskaudselt tunduda lihtne ja kiire protsess. Muidugi, valmistamine võib tõesti toimuda kiirelt, kuid selle kõige aluseks on planeerimine. Järgneva blogi postituse sooviksingi pühendada sellele, et aidata Teil aru saada, mis on kvaliteetse ja kiire kodulehe valmistamise aluseks.

 

Kodulehe tegemine ja selle kavandamise esmased mõtted

 

1. Eesmärk & visioon – Esmane küsimus on raudpolt kindlalt “Mis on uue lehe eesmärk”. Kas lehe eesmärk on anda informatsiooni toote/teenuse/firma kohta? Lähme veel sügavamale – kas eesmärk on rõhutada ühte kindlat teenust või toodet; mis on nende inimeste vanusegrupp ja sugu. Kas isikud on mingite kindlate uskumustega jne?
Eesmärke võib olla ka mitu. Näiteks võib olla uue lehe eesmärk rõhutada uut turule tulevat toodet naistele, mis on saadaval ainult kindlas kaupluses.
Samuti võiks olla olemas mingi visioon. Visioon ei pruugi kõigil olemas olla. Seetõttu oleks minu soovitus järgmine. Googelda enda tegevusharu ning vaata, kas mõni lehekülg hakkab sulle silma. Mõtle läbi värvid ning lehe menüü. Mõtle läbi, mida mingi menüü link kasutajale annab. Aseta ennast kasutaja rolli. Kuidas sul oleks kõige mugavam kodulehel navigeerida. Millist informatsiooni sooviksid koheselt näha avalehel.
Nüüd mine surfa natukene internetis ning vaata erinevaid lehekülgi. Vaata, kas hakkab midagi silma ja jäta need lehed meelde. Paljud veebiarendajad saavad palju paremini aru, mis on sinu visioon, kui suudad välja tuua vähemalt 3 lehekülge, mis sulle meeldivad.

2. Kas sul on logo olemas? Paljude kodulehtede valmistajate üks esmaseid küsimusi on “Kas logo on olemas?” Kui ei, siis kindlasti pakutakse. Kodulehe tegemine hõlmab suurel määral ka logo. Ole sellele küsimusele valmis vastama. Kindlasti oleks jällegi teretulnud mingi visioon värvidest.

3. Tekstid – Üks oluline roll kiire kodulehe tegemise puhul on tekstid. Nende peale tuleb mõelda juba varakult. Kodulehel olevad tekstid võiks olla informatiivsed ja samas ka kutsuvad. Nad peaks pöörama tähelepanu, eristudes konkurendi omast. Seda kahel põhjusel – Inimesed ootavad uut informatsiooni. Mida enam sa suudad seda neile pakkuda, seda suurem on tõenäosus, et sinu lehekülg tundub neile huvitav. Teiseks, on niiöelda Google otsingumootorite robotid ja uuendused pööramas üha enam tähelepanu lehe unikaalsetele tekstidele. Kui vanasti sai veel google otsingumootoreid petta ja lisada kuskilt copytud ja siis läbitöödeldud tekste, siis enam ei ole see nii kerge. Parima koha saavutamiseks otsingutes määrab olulist rolli tekstide unikaalsus.

4. Pildid – paljude ettevõtete kodulehed sisaldavad referentse. Mõtle läbi, kas soovid näidata enda veebilehel galeriid tehtud töödest. Või sooviksid kuvada pilte hoopis mujal?

5. Domeen ja server – Kas oled mõelnud, milline domeen kasutusele võtta. Millise lõpuga ja millise nimega see võiks olla? Samuti mõtle läbi, kas uus leht sisaldab palju materjali. Selle põhjal saame anda hinnangu, millist serverit domeenile vaja läheks.

6. Eelarve – Kui oled antud 5 küsimust läbi mõelnud, siis mõtle ükskord veel üle. Anna oma mõtted lugeda ka sõbrale. Kirjuta üles veel vidinaid, mis aitaksid sinu külastajat meeldiva külastuselamuse saamiseks. Samuti mõtle läbi, kas on midagi, mis võib vajadusel lisamata jätta.

Kui oled antud teemade peale mõelnud ja toimetustega alustanud on 90% kindel, et sinu kodulehe tegemine toimib kiiresti ning sujuvalt.

Kui sul esineb küsimusi või mõtteid uue kodulehe valmistamise kohta, siis võta meiega julgelt ühendust. Saame kokku ja vaatame asjad üle! 🙂